2017. július 13., csütörtök

Csokis fonott


A recept az étkek, vétkek blogról van, ahol kalács sült ebből a receptből, de én vmi briós jellegűt szerettem volna. Tettem bele süthető csokicseppet és úgy fontam meg. :)
Hozzávalók 4 db brióshoz:

  • 30 dkg liszt
  • 6 dkg cukor
  • 20 g friss élesztő
  • 2 tojás
  • pici só
  • 10 dkg olvasztott vaj
  • 1 dl langyos tej
  • 2 kis marék csokicsepp

Lekenni:

  • 1 tojásfehérje

Elkészítés: Az élesztőt a langyos kevés cukorral elkevert tejben felfuttatjuk, majd a többi hozzávalóval lágy tésztát dagasztunk. 1 órát hagyjuk kelni, majd 16 gombócra osztjuk a tésztát. 4 gombóc kell majd egy brióshoz. Neten találtam egy képet miszerint a 4 szálból kettőskereszt alakba helyezzük a 4 szálat, összecaípjük a kimaradó végeket és a kettőskereszt alá hajtjuk, így alakítva ki a kis fonott alakot, de berakom a képet hátha úgy érthetőbb.
Ha ez megvan és megformáztuk a brióst akkor sütőpapíros tepsire helyezzük, lekenjük és hagyjuk kelni kb fél órát. 180 fokos sütőben sütjük aranybarnára.


Itt tudtok csatlakozni hozzám!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin