2018. február 24., szombat

Gőzgombóc


Hozzávalók 6db-ra:

  • 25 dkg liszt
  • 2,5 dkg friss élesztő
  • 5 dkg cukor
  • 5 dkg olvasztott vaj
  • 1 dl tej
  • 1 tojás

Vanília sodóhoz:

  • 8 dl tej
  • 40 g vaníliás pudingpor
  • 4 ek cukor
  • 2 cs vaníliás cukor
  • 1 vanília kikapart magja

Ezenkívül:
  • darált mák
  • 6 ek szilvalekvár
Elkészítés: Minden hozzávalót egy tálba mérünk, összegyúrjuk és jól kidagasztjuk. Lefedve duplájára kelesztjük. Közben elkészítjük a sodót úgy mint egy sima pudingot. Ha megkelt a tészta 6 részre osztjuk, szétlapítjuk, majd 1 evőkanál szilvalekvárral töltjük meg és golyóvá formáljuk. Hagyjuk kelni egy picit, közben előkészítjük a párolót. Nekem ilyen kis házilag összerakottban készült. Egy nagy lábasba vizet tettem, abba lefordítva egy csatos tortaformát aminek az alja lesz ugye felül, amit szépen lekenünk olajjal hogy ne ragadjon rá. Ráhelyezzük a gombócokat és lefedjük. Nekem kb fel óra kellett hogy készre párolódjon. Langyosan mélytányérba raktam, mertem rá sodót és megszórtam kevés darált mákkal.

Itt tudtok csatlakozni hozzám!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin