2016. július 9., szombat

Sajtos kifli


Hozzávalók:

  • 1 kg liszt
  • 3 dkg élesztő
  • 4 dl langyos tej+1 kk cukor
  • fél ek só
  • kicsi cukor
  • 2 dl olaj
  • tejföl (a recept 2 kispohár kefírt vagy tejfölt ír, de én nem tettem annyit)
  • 1 tojás + 1 a kenéshez
  • Pici sajt a szóráshoz
  • 1 kocka ráma+só


Elkészítés: Az élesztőt egy kevés tejjel feloldjuk az 1 kk cukorral abból a tejből, amit kimértünk. A liszthez adjuk a sót, kevés cukro, olajat, tejet, feloldott élesztőt, tojást és annyi tejfölt, hogy jó ruganyos tésztát kapjunk, de ne ragadjon. Ha jól kidagasztottuk, lefedve kb 1 óra alatt duplájára kelesztjük. Ha megkelt lisztezett felületen téglalap alakúra nyújtjuk úgy, hogy a hosszabbik oldala legyen felül, megkenjük a sósval kikevert puha rámával, majd a rövidebbik oldalát, vízszintesen felcsíkozzuk, és ezeket a csíkokat vágjuk háromszögbe. Lehet könnyebb ha kb 4-5 kiscipóra osztjuk a tésztát és kör alakúra nyújtjuk és mint a tortát kis cikkekre vágjuk, lekenjük a sós rámával, majd a háromszögek hosszabbik oldalánál elkezdjük feltekerni és kialakítjuk a kifli alakot. Tepsire rakjuk, lekenjük tojással, pici sajtot teszünk a tetejére és 180 fokon aranybarnára sütjük.
Én csináltam olyat is, hogy a sós rámához adtam kevés szárított snidlinget és azt kentem a tésztára. Úgy is nagyon finom. :)

Itt tudtok csatlakozni hozzám!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin