2014. április 13., vasárnap

Hájas tészta-párnacsücske süti :)))


A híres hájas tésztából készült süti. Még február közepén disznótorba voltunk és hoztam haza egy kis adag hájat. Ezt lefagyasztottam, majd tegnap eszembe jutott hogy nekem van ilyenem is :))
Kiolvasztottam és ma meg csináltam.
Hozzávalók :

  • 70 dkg liszt
  • 40 dkg darált, tisztított háj
  • 1 csapott kk só
  • 1 csapott kk cukor
  • 1 ek ecet
  • 1 tojás
  • 2 ek tejföl
  • víz
  • Lekvár(nálam sütésálló vegyes lekvár)
  • vaníliás porcukor

Elkészítés : 10 dkg lisztet a hájjal összedolgozzuk, majd félretesszük. A többi lisztet a lekvár és a porcukor kivételével a többi hozzávalóval összegyúrjuk. Jó kidolgozzuk és pihenni hagyjuk kb 20 percig. Utána téglalap alakúra nyújtjuk és rákenjük a hájat. Felcsavarjuk és a nyújtó fával lelapogatjuk, majd kinyújtjuk és behajtjuk baloldalon a feléig, majd jobb oldalon is a feléig, majd a kettőt egymásra hajtjuk. Ez a dupla hajtás. Pihentetjük kb 20 percig, majd ezt megismételjük 3szor ezt a hajtást, pihentetést, nyújtást. Az utolsó pihenés után kb fél centire nyújtjuk és 6x6 centis kockákra vágjuk. Mindegyik közepébe lekvárt teszünk és háromszöget hajtunk. Sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük és forró sütőben aranyra sütjük. Ha megsült még melegen vaníliás porcukorba forgatjuk.

Itt tudtok csatlakozni hozzám!

2 megjegyzés:

  1. De rég is készülök hájas tésztát sütni...még a háj is megvan hozzá a fagyóban. Tetszik ez a recept és a végeredmény is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. :)) Nem tartott sokáig elkészíteni és nagyon finom is volt.

      Törlés

LinkWithin