2014. február 22., szombat

Kinder paradiso torta


Ajándékba készült. :) A receptért köszönet trollanyunak, hiszen tőle jött az ötlet, csak én másfélszeres adagot csináltam. :)
Hozzávalók:
Tésztához:
  • 6 tojás
  • 20 dkg cukor
  • 15 dkg liszt
  • 15 dkg étk. keményítő
  • 1 csipet só
  • 1 cs sütőpor
  • 15 dkg olvasztott vaj
Krémhez:
  • 2,5 dl tej
  • 3 dkg liszt
  • fél rúd vanília
  • 10 dkg cukor
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 3 dl tejszín
  • fél citrom leve és reszelt héja
  • 2 kk. zselatin a citromlében feloldva
Tetejére:
  • 2 dl habtejszín
Elkészítés: Az egész tojásokat a cukorral, olvasztott vajjal és a citromhéjjal kihabosítjuk. A lisztet, sütőport, keményítőt és a sót elvegyítjük és a tojásos masszához dolgozzuk. 175 fokon 30 perc alatt megsült. Én 30 cm átmérőjű tortaformában sütöttem. A krémhez a cukrot és a lisztet pici tejjel csomómentesre keverjük. A többi tejet a vaníliarúd magjaival és a hüvellyel együtt felfőzzük, majd hozzáadjuk a cukros lisztes keveréket és sűrű krémmé főzzük, majd kihűtjük. A vaníliahüvelyt kivesszük. A citromlevet megmelegítjük és feloldjuk benne a zselatint, majd ezt is a krémhez keverjük. A tejszínt kemény habbá verjük és a krémhez keverjük. Mindezek után a félbe vágott és kihűtött tésztába töltjük. A bevonáshoz kemény habbá vert tejszínt használtam.

Itt tudtok csatlakozni hozzám!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin