2017. február 7., kedd

Vajas kifli


A minap találtam rá Álom.Íz.Világ oldalára, ahol Kriszta szebbnél szebb és kívánatosabb ételeket kínál. Ott kaptam kedvet a kifli sütéshez, habár az enyémen látszik, hogy kis kezdő, de az íze nagyon finom volt. :)) Én fél adagot sütöttem, de ígyis lett belőle 16 db kiflike.
Hozzávalók:

  • 500 gr liszt
  • 1 cs szárított élesztő vagy 20-25 gr friss élesztő
  • 1 tk cukor
  • 1 ek só
  • 5 dkgr vaj
  • 1 dl tej
  • 2,5 dl hideg víz
  • 10 dkg vaj (a tészta korong lekenéséhez)
  • 1 tojás lekenni

Elkészítés: A lisztet, sót, cukrot és a porêlesztőt a  dagasztó tálba mértem. A tejet és a vajat addig melegítettem, míg a vaj felolvadt, ezután hozzáöntöttem a hideg vizet és a lisztes keverékhez adjuk, majd jól kidagasztjuk. Nagyon lágy lesz a tészta. Egy olajjal kikent tálba tesszük a tésztát, folpakkal lefedjük és a hűtőben pihen min. 1 órát. Ha letelt a kelesztési idő, jól belisztezzük a munkafelületet, átgyúrjuk a tésztát, 2 kiscipóra osztjuk, majd egyessével kinyújtjuk kb 30 cm átmérőjű körré.(Én itt kisebbre nyujtottam mert a tésztám is kevesebb volt). Mindkét kört lekenjük a 10 dekányi puha vajjal és én 8-8 cikkre osztottam. A szélesebb felénél elkezdjük feltekerni, majd lekenjük 1 tojással. 20 percet pihentetjük, addig bemelegszik a 200 fokos sütő és 20 perc alatt szép aranybarna kifliket sütünk.

Itt tudtok csatlakozni hozzám!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin