2017. február 23., csütörtök

Tepertős pogácsa


Mondhatnám úgy is, hogy Limara tökéletes tepertős pogácsája. 
Hozzávalók:

  • 60 dkg liszt
  • 3,5 dkg élesztő
  • 1 tojás
  • 1 dl tej
  • 2 dl tejföl
  • 1 tk cukor
  • 1 ek só
  • 12 dkg vaj
  • 3-4 ek fehérbor
  • 40 dkg darált tepertő
  • Őrölt feketebors

Elkészítése: A bors és a tepertő kivételével minden hozzávalót a dagasztó gép táljába mértem, jól kidolgoztam,majd enyhén lisztezett asztalon kissé átgyúrtam és egy konyharuhával lefedve az asztalon hagytam szobahőn megkelni kb 40 perc alatt. Amikor ez megvolt kinyújtottam a tésztát, megkentem a darált tepi felével, megszórtam egy kevés borssal, majd hajtogattam. Először szimplán hajtottam, majd duplán. Lefedtem a konyharuhával és hagytam kelni 20 percig. Amikor ez megvolt kinyujtottam és megismételtem mégegszer a kenést hajtogatást, pihentetést. Pihenés után 1,5-2 cm vastagra kinyújtottam, megrácsoztam egy késsel a tetejét, papíros tepsire tettem a pogikat, lekentem tojással és addig pihentettem, amíg a sütő felmelegedett. 190 fokra melegítettem a sütőt és kb 20 perc alatt fiinom ropogós leveles pogácsáim lettek. :)
 itt még nyersen a szaggatás után. :)



Itt már a kisült pogik sorakoznak! :)



Itt tudtok csatlakozni hozzám!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin