2015. május 17., vasárnap

Rizsecske


Az én variációm, az én ízlésem szerint :)
Én kicsi adagot csináltam, pici tepsiben
Hozzávalók:

  • 3 tojásból egy világos piskóta

Krém:

  • 1 csésze rizs
  • 3 csésze tej
  • fél vaníliarúd 
  • 10-15 dkg cukor
  • kevés zselatin
  • 2 cs vaníliáscukor
  • pár szem barack
  • 1 cs tortazselé

Elkészítés: A piskótát megsütjük, kihűtjük. Főzünk egy tejberizst úgy, hogy az 1 csészényi rizst, ami nálam 250 mles volt, 2 csésze tejjel a vanília kikapart magjaival és a hüvellyel együtt és pici sóval feltesszük főni, majd fokozatosan adjuk hozzá a maradék tejet, ahogy látjuk, hogy fővi elfele. Én a végén pici vizet is adtam hozzá, ekkor vettem ki a vanília hüvekyét is. Forrón belekeverjük a zselatint, majd feloldódik benne. Ízesítjük a cukorral és melegen a piskótára öntjük. Ha már a teteje langyos, rászórjuk a kockázott barackot, ami lehet friss vagy befőtt is. Elkészítjük a zselét a tetejére a leírás szerint, rácsorgatjuk a barackra és jól kihűtjük az egészet.

Itt tudtok csatlakozni hozzám!

2 megjegyzés:

LinkWithin