2014. augusztus 11., hétfő

Szedres dunahullám


Neten böngészve találtam egy ilyen nevű sütire és nagyon felvillanyozott, mert nagyon érdekesnek találtam. Csak a krém leírása nem tetszett, ezért picit gondolkodtam és rátaláltam a megoldásra, amit le is írok. Összességében egy nagyon nagyon finom süti kerekedett belőle...az us bizonyítja, hogy már alig van belőle.. :))
Hozzávalók:
Tésztához:

  • 4 tojás
  • 20 dkg cukor
  • 30 dkg liszt
  • 25 dkg vaj
  • 1 cs sütőpor
  • 15 ek tej
  • 2 ek kakaópor
  • szeder

Krémhez:

  • 500 ml átpasszírozott szederlé
  • 100 ml víz
  • 2 cs vaníliás pudingpor
  • 20 dkg cukor
  • 25 dkg vaj

Tetejére:

  • olvasztott csoki

Elkészítése: A tésztához a tojásokat szétválasztjuk és a fehérjét kemény habbá verjük. A sárgáját a cukorral és a puha vajjal kihabosítjuk, majd hozzáadjuk a sütőporos lisztet és a tejet. A tepsibe sütőpapírt teszünk és beleöntjük a massza felét. A tálban maradt másik fél masszába keverjük a kakaót, elkeverjük és a tepsiben lévő fehér massza tetejére tesszük és egy késsel márványosra kevergetjük. Megszórjuk a tetejét szederrel és 180 fokon tűpróbáig sütjük. Ha megsült kihűtjük és lehúzzuk a papírt róla. A krémhez én a friss szedret megmostam és összeturmixoltam, majd szűrőn átpasszíroztam. Kb 4 dl lett és ezt kipótoltam vízzel 5 dl-re és még 1 dl vizet adunk hozzá, összekeverjük a pudingporral és sűrűre főzzük, elzárjuk a tüzet és belekeverjük a cukrot. Kihűtjük, majd kihabosítjuk a vajjal. Ezt kenjük a kihűlt tésztára, dermesztjük, majd lekenjük olvasztott csokival. Berakjuk a hűtőbe pár órára, majd forró késsel szeletekre vágva kínáljuk.

Itt tudtok csatlakozni hozzám!

2 megjegyzés:

LinkWithin