2014. április 4., péntek

Almás pite muffin


Találtam a neten egy nagyon kreatív és szuper képet egy kekszről, ami nagyon megihletett. Nem mellesleg volt néhány ráncos almánk, amit sürgősen fel kellett használni. Gondoltam eljött a pillanat és Összerakom ezt a muffint.
Hozzávalók :
Tésztához :

  • 30 dkg liszt
  • 20 dkg Rama
  • 10 dkg cukor
  • 1 tojás
  • 1 tk sütőpor

Töltelék :

  • kb. 6 közepes alma, hámozva, lereszelve
  • 2 ek cukor
  • Fahéj

Lekenéshez :

  • 1 tojásfehérje

Tetejére :

  • Porcukor

Elkészítés : A tésztához a lisztet, sütőport, vajat és a cukrot morzsásra dolgozzuk, majd hozzáadjuk a tojássárgáját és összegyúrjuk. Ha nem állna össze tehetünk bele kevés tejfölt.
Betesszük a hűtőbe pihenni. A töltelékhez a lereszelt almát összekeverjük a cukorral és a fahéjjal.
A muffinformákat kiolajozzuk és ki lisztezzünk, majd a tésztát vékonyra nyújtjuk. Picit nagyobb kör alakú kiszúróval, mint a muffin átmérője,  kiszúrunk köröket és minden formába belerakjuk, erre teszünk 1ek tölteléket és lezárjuk az elkészített omlós tetővel, amit én is egy képről tanultam. Elmagyarázni nem nagyon tudom, de itt a kép ahonnan én is tanultam.  Szerintem ötletes.
A tetejét lekenjük a felvert tojásfehérjével, majd 180 fokon megsütjük. Ha kihűlt kiszedjük a formából és porcukorral megszórva találjuk. 
Én most nem porcukroztam.

Itt tudtok csatlakozni hozzám!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin