2014. január 29., szerda

Ír kávés muffin fondant cicával-SAD 21. fordulójára


Jelentkeztem én is a játékra, pontosabban a SAD 21. fordulójára, ami a Süss Alkoss Díszíts nevű játék rövidítése és még 2011-ben Kiskukta keltette életre. Ebben a fordulóban olyan édességet kellett készíteni, aminek valamilyen formában köze van a cicusokhoz. Az én cicám (Hello Kitty :P ) házi fondantból készült és így ékesíti ezt a nagyon finom kávés muffint. Hogy mitől ír?? A hozzávalókból kiderül. :))) A fondant receptjét itt láttam.
Hozzávalók:
Muffinhoz:

  • másfél ek instant kávé
  • 3 dl tej
  • 14 dkg cukor
  • 1 tojás
  • 0,8 dl olaj
  • 30 dkg liszt
  • 2 tk sütőpor
  • fél tk szódabikarbóna
  • 1 mk fahéj
  • 9 dkg aprított dió
  • 4 ek whiskey ( nálam Jim Beam)

Tetejére:

  • 1-2 dl felvert tejszínhab

Fondanthoz:

  • kb 1 kg porcukor
  • 6 ek víz
  • 1 csapott ek Horváth Rozi zselatin por
  • 2 ek méz
  • 1 ek vaj

Elkészítés: A fondanthoz a zselatint beáztatjuk a vízbe, majd melegíteni kezdjük, de nem forralhatjuk. Belerakjuk a mézet és a vajat és felolvasztjuk benne, majd levesszük a tűzről és ha langyosra hűlt elkezdjük adagolni a porcukrot hozzá. Amíg tudjuk keverni a lábasban, addig ott adagolhatjuk bele apránként, mert nem biztos, hogy mind az 1 kg porcukor kelleni fog. Ha nehéz már kevergetni, de még ragad, kivesszük porcukrozott deszkára és ott gyúrjuk bele a porcukrot. Ha már összeállt, de még picit ragad folpackba csomagoljuk és 1 éjszakát állni hagyjuk. Nekem addig állt míg elkészült a muffin és így is működött a dolog. :) A muffinhoz a kávét feloldjuk a tejben. A tojást, cukrot és az olajat habosítjuk. A lisztet, sütőport, szódabikarbónát, diót, fahéjat elvegyítjük, majd a tejeskávéval felváltva, apránként a tojásos masszához adjuk. A végén hozzáadjuk a whiskey-t is és papírkapszlival bélelt muffinformákba töltjük. 180 fokon 20 perc kell neki. Ha megsült kihűtjük teljesen mielőtt a habot rányomnánk. Én egy sablont rajzoltam és az alapján vágtam ki a cicákat és ezzel díszítettem a hab tetejét.

Itt tudtok csatlakozni hozzám!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin