2013. december 28., szombat

Epertorta


Hát igen, csak az én testvéremnek jut eszébe télvíz idején, mikor friss epernek se híre se hamva, hogy eper tortát kérjen a születésnapjára. Gondoltam magamban oké, megkapod. :) Meg is kapta. Ízlett is mindenkinek.
Hozzávalók:
Tészta:
  • 6 tojás
  • 18 dkg liszt
  • 18 dkg cukor
Krém:
  • 400 g natúr joghurt
  • 1 dl bodza szörp
  • 5 dl habtejszín
  • 400 g eper (fagyasztott, de szezonban friss)
  • 1 cs dr. Oetker instant zselatin
  • 1 citrom héja
  • eper lekvár
Tetejére:
  • eper
  • piros tortazselé
Elkészítése: A tésztához a tojást kihabosítjuk a cukorral, majd hozzáadjuk a lisztet és sütőpapíros tortaformába simítjuk, majd 180 fokon tűpróbáig sül. Ha megsült kihűtjük.
Amíg sül és hűl elkészítjük a krémet úgy, hogy a tejszínt kemény habbá verjük az instant zselatinnal, majd hozzáadjuk a szörpöt, a joghurtot és a citrom lereszelt héját, majd jól elkeverjük. Az eperből kb 10-15 szebb szemet félreteszünk, a többit botmixerrel pürésítjük és a tejszínes joghurtos krémhez keverjük. Teszünk a krémhez kb 3 ek eperlekvárt és mindent jól elkeverünk. Ha a tészta kihűlt félbevágjuk és a vágott felüknél mindkét lapot megkenjük eperlekvárral ízlés szerint, majd betöltjük a krémmel úgy, hogy maradjon az oldalára is és a díszítéshez is. Ha ez megvan elkészítjük a tortazselét az utasítás szerint. Én felszeleteltem a félretett epret és kiraktam a torta tetejét vele, majd visszaraktam a tortaformába és ráöntöttem a tortazselét, majd egy éjszakát hűtőben dermesztettem. Másnap levettem a formát és megkentem a maradék krémmel az oldalát és habzsákból habrózsákat nyomtam a tetejére.

Itt tudtok csatlakozni hozzám!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin